8 výhod proč používat (Kitchen Display System)

Kitchen Display System

KDS (kuchyňský display pro zobrazování objednávek) je moderní alternativa k tištěným objednávkám z kuchyňské nebo barové tiskárny. Přečtěte si osm výhod proč je KDS dobrá volba i pro vaši provozovnu.

Kitchen Display System v kostce

Kitchen Display Systemje restaurační softwarový program, který zpracovává na monitoru/dotykové obrazovce, umístěné v kuchyni nebo na baru. Smyslem tohoto moderního zařízení je kvalitnější a rychlejší komunikace mezi objednávajícím personálem a výrobou a přehlednější zpracování objednávek. Obsluha zadá objednávku na markující pokladně (POS), které se obratem zobrazují na monitoru. Ve chvíli, kdy je kompletní objednávka připravena k expedici, stiskne výdejce tlačítko na monitoru u příslušné objednávky a odesílá zprávu zpět obsluze do markující pokladny.

KDS jako komplexní řešení nahrazuje moderním, čistým způsobem tisk a řazení papírových objednávek, popřípadě může kombinovat oba způsoby.

8 důvodů pro KDS

Rychlejší, snadnější, intuitivní, eliminuje chyby – to jsou hlavní důvody, které zmiňují manažeři, číšníci, barmani nebo kuchaři, kteří s KDS již mají zkušenosti. Pro snadnější přehled přinášíme další výhody a plus zaznamenané přímo na provozovnách.

1.Vím, které objednávky jsou naléhavé a které je důležité pozdržet

Objednávky zaslané obsluhou do KDS jsou zobrazovány v několika základních barvách v závislosti na tom, jak jsou časově naléhavé. Nová objednávka se po namarkování zobrazí žlutě. Po nastaveném časovém limitu se změní oranžově. Po dalším časovém úseku červeně, zdůrazňující naléhavost výdeje. Kuchař nemusí permanentně sledovat čas od zadání objednávky, systém si jej měří a upozorňuje barevným rozlišením podle individuálního nastavení.

2. Mám přehled o vydávaných objednávkách

Další výhodou barevného rozlišení objednávek v závislosti na době, která zbývá do plánované expedice – schopnost okamžitě rozpoznat mimořádné události.

Když má kuchař, vedoucí baru nebo manažer restaurace  příliš mnoho „černých” nebo „červených” objednávek, může flexibilně reagovat a tento problém vyřešit. Povolat dalšího zaměstnance na výpomoc nebo výdej, zorganizovat směnu tak, jak je momentálně potřeba podle vytížení jednotlivých výdejních míst.

3. Vydávám objednávky se všemi změnami a poznámkami od obsluhy

KDS počítá s jednotlivými chody každé objednávky. Rozliší předkrmy, polévky, hlavní jídla nebo aperitivy. Pokud si jeden z hostů objedná polévku jako hlavní jídlo a zbytek skupiny polévky jako předkrm, KDS tyto chody rozliší a upozorní také na čas výdeje dalšího chodu. V případě kombinovaných objednávek (pizza z pece, salát ze studené kuchyně a maso z grilu) má každé výdejní stanoviště přehled o zpracovávané objednávce a času zbývajícího k výdeji.  V případě, že host požádá o posunutí objednávky, tato změna se projeví v KDS a upozorní na změnu doby výdeje.

4. Vím vždy o počtu zbývajících porcí

Kuchař na monitoru označí ty položky menu, které docházejí nebo již nejsou k dispozici. Tato informace se zobrazí v markující pokladně a počítá docházející porce tak, aby obsluha měla neustále přehled a neobjednala porci, která již není k dispozici. Při nulovém stavu se další porce nepropíše do objednávky. Tím se zásadně šetří čas při změnách v objednávce, zrychluje obsluha a zvyšuje počet spokojených hostů bez dotěrných omluv typu: omlouvám se, bohužel už nemáme, mohu nabídnout něco jiného….

5. Neztrácím čas počítáním piv

Štamgasti nebo větší skupiny hostů mají často požadavek na individuální účty, aby měli snadnější přehled o konzumaci. V KDS jednoduše rozdělíme stůl podle individuálních objednávek, obsluha také vidí individuální konzumaci. Jelikož se objednané položky průběžně sčítají, nemusí obsluha při placení počítat jednotlivé položky, protože u každého hosta vidí položku a celkové množství. Bez plýtvání časem, přepočítávání a rozdělování celých účtů při platbě zvlášť.

6. Vidím objednávky í v tlumeném světle baru

Tištěné objednávky nebo dokonce ručně psané lístky, kromě nepraktického povalování na baru nebo výdejní liště, nelze často přečíst a dochází ke zdržení nebo dokonce chybám při výdeji. Objednávky v KDS jsou vždy čisté, přehledné a jasně zřetelné i v tmavých prostorech. Snadno čitelné jsou i z dálky ve velikých kuchyních.

7. Polévka jako hlavní jídlo. OK, známe a plníme přání našich zákazníků

Číšník přijme objednávku, ve které si hosté vybírají předkrm, polévku a hlavní jídlo podle vlastních preferencí. Pak ještě doobjednají čaj, ale až po hlavním jídle, aby nevystydl. Jak si poradit?

Systém KDS umí přehledně seřadit jednotlivé chody a upozornit personál na čas výdeje následujících. Sedm polévek jako předkrm, osmá jako hlavní jídlo? Jednu polévku bez nudlí a jednu rozdělit pro dva hosty? Není problém, v systému KDS je každá položka ve správném pořadí a s viditelnou poznámkou.  Nestane se tedy, aby host na svůj chod čekal nebo jej dostal dříve než ostatní spolusedící.

8. Vidím čas pro přípravu jednotlivých pokrmů

KDS registruje čas nastavený pro přípravu jednotlivých pokrmů a počítá také s celkovým časem přípravy objednávky. Upozorní na čas k zahájení přípravy a to i mezi jednotlivými výdejními místy. Obsluha vidí zbývající čas na přípravu a může nabídnut něco dalšího, např. nápoje. Už se vám nestane, že se jedno jídlo z objednávky opozdí nebo zapomene, teplé jídlo bude teplé i na stole a studené bude stále studené.

Kitchen display system je zásadní nástroj v každé moderní provozovně. Je podporou pro práci personálu a velikou konkurenční výhodou. Nejvíce tento nástroj ovšem ocení vaši hosté. Rychlá, snadná a bezchybná obsluha zaručí, že se hosté rádi vrátí a zvýší váš obrat a především investici do KDS.

Jak může být KDS výhodné i pro vás a vaše hosty? Kontaktujte nás pro více informací nebo nezávaznou prezentaci.